Pampa (Texas) - Tucumcari (New Mexico)

24 mei 2016 - Tucumcari, New Mexico, Verenigde Staten

Maandag 23 mei. Ontbijt gemist, maar wel lekker uitgeslapen. We waren van plan de mijnen van Flint te bekijken in een nationaal park. Daar aangekomen konden we echter pas om 14 uur met een gids mee. Geen zin om 3 uur te wachten dus maar doorgereden. Een nieuwe staat in: New Mexico ' The land of enchantment'. Op weg naar Amarillo.

Op advies van onze favoriete route66-expert Karim reden we naar het beroemde etablissement The Big Texan in Amarillo voor onze lunch. In dit restaurant krijg je een gratis steak van ruim 2 kilo als je deze binnen 1 uur opeet. Toen we binnenkwamen werd er zojuist een poging aangekondigd en de man nam plaats op het vreetpodium. Binnen een half uur gooide hij echter de handdoek in de ring. Hij kon niet meer.

Onze volgende stop was bij de Cadillac cemetery waar een stuk of tien Cadillacs met hun neus in de grond waren gestopt en vervolgens 'ondergegraffitiet'. En doorrr.

Het werd broeierig warm en PJ besloot verder te rijden in zijn T-shirt. Om zes uur kwamen we aan in Tucumcari bij het volledig gerestaureerde motel 'The blue swallow'. Onze kamer helemaal in jaren dertig stijl! Biertje op een schommelstoel bij ondergaande zon. Leuke mensen ontmoet. Slaap lekker!

X

1. Elsa:
    24 mei 2016
    Leuk hoor. Elke dag een verhaaltje bij het wakker worden. Have fun.
  2. Leni:
    24 mei 2016
    Dat laatste,schommelstoel en biertje lijkt me heerlijk na zo'n dag!
    Morgen en fijne dag!
  3. Monique en Nans:
    24 mei 2016
    Ha, ik heb respect voor jullie. Het lijkt af en toe wel op een overlevingstocht. De landschappen zijn zo uitgestrekt, de sfeer zo anders. Je komt elkaar wel tegen. Wat een ervaring! Als jullie na een lange rit even los willen

Geniet nog even! Liefs Mo en Nans
  4. Alette:
    25 mei 2016
    Haha, leuk Mo en Nans. We hebben gejizzeld op JT!